ofurniture.co.il

מחיצות אופן ספייס - לפתוח את מרחב המחשבה



זה לקח לנו עשור , אבל בסופו של דבר גם אנחנו נסחפנו אחר האופן ספייס המשרדי

מחיצות אופן ספייס
תחילה היסטוריה: בערך לפני כעשור הצטרפה ישראל לתהליך שסחף את עולם הארגונומיה, בחברות קטנות כגדולות, בארה"ב, אנגליה ומקומות נוספים בעולם המערבי.

השם: עמדת עבודה פתוחה, או בקיצור "מחיצות אופן ספייס" (או סתם אופן ספייס).

המטרה: למקסם את הניצולת (מבחינת יחס עמדת עבודה לשטח) בחלל מוגדר ומוגבל. האמצעי: סילוק החציצה המסורתית (משרדים סגורים או אישקוביות) ויצירת חללים פתוחים, עם ריכוזים משתנים של מחיצות אופן ספייס. איך בדיוק (והאם) זה הצליח, ואיך אפשר להתאים את הטרנד גם אליך, ננסה להסביר מיד.


בעצם, למה לא?

היתרונות של מחיצות אופן ספייס, והגישה הכללית של יצירת עמדת עבודה שיתופית בצורת האופן ספייס ברורים למדי:

1.      חיסכון במקום- שימוש נכון בשיטה יכול להקטין את השטח לעובד ב-50%, וזאת בלי להקטין את שטח העבודה האפקטיבי שלו (עמדת מחשב, שולחן, מגירות, שטחי אחסון וכו').

2.      חיסכון בעלויות- החלל הוא יחיד, לכן ההוצאות על תאורה, מיזוג ועוד יכולות לרדת ב-25-40%.

3.      יצירת סביבת עבודה שיתופית- עבודה בשיטת מחיצות אופן ספייס, שזכתה גם לכינוי "דסקינג" בחו"ל, מאפשרת באופן טבעי תקשורת ומעבר מידע אפקטיבי יותר בין העובדים השונים. לפחות בתיאוריה, בתחומים רבים (ובראשם כאלה הדורשים החלטות שיתופיות (ברוקרים מסוגים שונים וכו')) מדובר ביתרון משמעותי.

אבל... מעבידים רבים חששו (וחלקם בצדק) שהמעבר לסביבה נטולת פרטיות, כאשר עמדת עבודה אינה מספקת כל שקט והגנה מפני הפרעות חיצוניות במשרד, יכולה לפגוע ביצרנות של העובד. בנושא הזה בוצעו (ועדיין נערכים) מחקרים רבים, שלצערנו הרב לא סיפקו הרבה נתונים חד משמעיים.

במחקר גדול שנערך בארה"ב לאורך 5 שנים בחברות בגדלים בינוניים (30-50 עובדים) וגדולים (מעל ל-100 עובדים בתחום יחיד) התברר מעבר לכל ספק כי משימות הדורשות עבודת צוות במעל ל-50% מהזמן (מכירות, שירות לקוחות, בניית אסטרטגיה, חלקים מסויימים של תכנון והנדסה) בהחלט צפויות להגדיל תפוקה ב"סטינג" של
מחיצות אופן ספייס.

מחקר אחר, דווקא בעולם הישן, בריטניה, מצא כי החשש האחר של המעבידים בנושא המעבר לאופן ספייס: חוסר שביעות הרצון של העובד, נמוך יותר בחברות קטנות.
ההסבר שהציעו החוקרים היה שהמעבר היה "חלק" יותר כאשר הצליחו המעבידים לנטרל את תחושת "ההורדה בדרגה" שנוצרת עם אובדן סמל הסטטוס שבמשרד הפרטי.
כיוון שבחברות קטנות יותר היחס עם ההנהלה אישי יותר והעוצמה של נורמות בירוקרטיות (וסמלי סטטוס) נמוכה יותר, בסטינג הזה נחלו המעבידים הצלחה מרובה.


הפרקטיקה שבתכנון

למרות שההחלטה על היעילות של מחיצות אופן ספייס וארגון כזה של עמדת עבודה תלויה בסופו של דבר במבנה הארגוני הייחודי לחברה שלכם, יש כמה נקודות שעליהן חשוב להקפיד כדי שאופן ספייס יצליח:

"ספייס"- עמדת עבודה, גם בסטינג פתוח, חייבת להיות מספקת לכל הצרכים של העובד, מבחינת נוחות ישיבה ורגליים, צריך להשאיר לפחות מטר וחצי רבוע לכל עובד כ"שטח מדרס". שטח השולחן תלוי באופי העבודה (והאם יש הרבה ניירת), אבל עדיף להשאיר לפחות 1.8-2 מטרים רבועים.

תנו לזוז- זיכרו שהעובד צריך להיות מסוגל לצאת ולהכנס לעמדה, ובלי להפריע לכל השאר. בשביל זה צריך לפחות מטר מאחורי הכסאות של "שטח מת", עדיף מטר וחצי.


מחיצות אופן ספייס ניתן לרכוש הן ברשתות ריהוט משרדי דוגמא הום סנטר, אופיס דיפו ונגריות פרטיות.
ההבדל בין אופן ספייס של רשת לאופן ספייס של נגריות פרטיות הוא לא רק במחיר אלא גם בסגנון, תעשייתי מול סגנון אישי יותר

 

 



04/10/2011    ofurniture.co.il


© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר ofurniture.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


תוכן מומלץ
Copyright © 2019 ofurniture.co.il כל הזכויות שמורות
אתר חנויות ריהוט משרדי מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום ריהוט משרדי
מחפשים עמדת עבודה למשרד? מלאו את הפרטים וקבלו הצעה
אנחנו עובדים עם חנויות רהיטי משרד מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!